Powered By Blogger

۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

الموت؛ قلعه ای بر فراز قله ی آزادی خواهی ایرانیان(1).



چهارشنبه 2/4/89 ساعت حوالی 5:30-6بود که از همدان به مقصد قزوین حرکت کردم بعد از کلی معطلی توی کانکس خطی های  همدان-قزوین برای پیدا شدن دو نفر مسافر بلاخره ساعت 5:50 دقیقه همدان رو ترک و عازم قزوین شدم ساعت حول و حوش 8:30 به قزوین رسیدیم از اونجا به طرف خیابون ولیعصر و بعد به طرف میدون قریب کش حرکت کردم ، دور فلکه قریب کش تابلویی که روش نوشته شده بود الموت و مقصد رو به من نشون میداد خود نمایی می کرد .
برای رفتن به الموت مقصد به این شکل و فرمه که باید بریم رجایی دشت و بعد از پشت سر گذاشتن جاده ی پر پیچ و خم باریک و نسبتا طولانی پس از پشت سر گذاشتن دکین به معلم کلایه می رسی بعدش به سمت گازرخان می ری که نرسیده به گازرخان قلعه بر فراز کوه خود نمایی میکنه .
یکی از جاذبه ها ی بین راه قبل از معلم کلایه دریاچه اوان هستش که من از دکین با یک دربستی به اونجا رفتم و بعد از یک ربع ساعت در کنار دریاچه به دوستان اضافه شدم و پس از صرف شام و کمی جنب و جوش، پس از آن به استراحت شبونه پرداختیم و صبح دریاچه رو به سمت قلعه ترک کردیم.
برای اطلاعات بیشتر در رابطه با دریاچه شما رو به این لینک ارجاع میدم.
اینم یک سری عکس از دریاچه و مسیر حرکت.

















بخش بعد : قلعه الموت و حسن صباح.

۱ نظر:

فاطمی گفت...

سلام
بابت کامنتی که در وبلاگ گفتگو با زرتشتیان گذاشتید سپاسگزارم.
بدلیل مسافرت، امروز موفق به عمومی کردن نوشته ی شما و پاسخ آن شدم.